Виховний захід: «Бій з відходами». Завдання, мета і методи методичної розробки.

Изображение 052.jpg






Изображение 050.jpg



 Изображение 056.jpg

Изображение 058.jpg

Изображение 051.jpg
Изображение 054.jpg

Методична та виховна робота викладача хімії, біології і екології


         За статистичними даними екологічна ситуація погіршується внаслідок накопичення, неправильної утилізації відходів в промисловості та побутового сміття. Така тенденція спостерігається в усіх великих і малих містах України. Тому її розв’язання має стати справою кожного свідомого жителя міста чи села. У чистому середовищі , без сміття, забруднюючих факторів можливе щасливе та успішне майбутнє людства. Бруд – пряма дорога до вимирання! Для формування екологічної свідомості, позитивного мислення та світогляду учнів, для збереження життя і здоров’я живих організмів на Землі ця тема є актуальною.

Під час формування мети було враховано провідні напрямки навчання-виховання: орієнтований і компетентісний підходи. Поставлена мета дозволяє повністю розкрити тему.
Основним борцем за незалежність і красу України як держави, збереження її заповідних куточків, охорону села виступав відомий український поет-художник Тарас Григорович Шевченко. Без любові до своєї малої батьківщини жоден студент чи учень не зможе сформувати свідоме ставлення до себе в суспільстві, до країни в цілому. Поезія є найкращим виразом людських почуттів, тому логічною є мотивація з допомогою віршів Т.Г. Шевченка. На цьому етапі тренінгу буде заінтегровано не лише екологічний напрямок виховання, а й виховання громадянське, патріотичне, превентивне й естетичне.
Під час заходу розкривається тема боротьби із забрудненням довкілля побутовими відходами, в учнів формується свідоме ставлення до викидання сміття. Основною ідеєю залишається думка про вмілу й раціональну утилізацію відходів та їх переробку, що, як свідчить досвід, є найкращим способом збереження чистоти і краси довкілля.
Етапи виховного заходу:
-         постановка проблеми;
-         визначення теми й мети;
-         розподіл між групами;
-         робота з інформаційними джерелами;
-         презентація проекту на виховному заході.
Завдання:
-         створити проект «Екологічна варта»;
-         проаналізувати ситуацію забруднення побутовими відходами;
-         дослідити особливості державного регулювання екологічної ситуації в Україні;
-         провести соціологічне опитування, наочну агітацію стосовно стану забруднення;
-         дослідити вплив побутових відходів на організм людини;
-         визначити способи переробки сміття.
         Найкращі знання – це знання, здобуті учнями самостійно, у пошуку, дослідженні. Тому завдання, поставлені до виховного заходу, передбачають дослідження, аналіз, самостійну роботу учнів. Розуміння ситуації навколо можливе в разі використання місцевого матеріалу.
Очікувані результати:
-         активізація пізнавальної діяльності;
-         розвиток творчих здібностей;
-         формування екологічної свідомості;
-         формування навичок самостійної роботи з інформаційними джерелами, уміння працювати в групі.
Протягом заходу в учнів формуються навички створення презентації, агітаційних матеріалів, веб-сайта, фотовиставки, карт-схем на екологічну тематику. Формування стійкого переконання про шкоду стихійного звалища сміття та обговорення правил поведінки дозволяють учням набути навичок правильної утилізації та повторного використання відходів. Перед проведенням екологічного заходу у формі тренінгу учнів було об’єднано в підгрупи й видано завдання проаналізувати екологічний стан навколишнього середовища. На самому заході було підбито підсумки роботи підгруп, які презентували свої дослідження. Метод проектів ефективний тим, що учень одразу бачить результат своєї діяльності. В учнів формуються самостійність, працювати колективно, приймати певні рішення, висловлювати свої думки. Не випадково використали груповий метод, адже цінність активних методів збільшилися, і у педагогічній літературі все частіше зустрічаються рекомендації використовувати саме групову роботу. Діти відчули потребу працювати разом, адже на кожного полягали якісь певні обов’язки. Саме в колективній роботі створюють такі ситуації:
- спільне обговорення прискорює процес пошуку розв'язки;
          - розподіл між членами групи операцій, які потрібно виконати для отримання результату.
У дітей формуються нові здатності під час групової роботи:
- здатність до рефлексії;
- здатність організовувати спільну роботу;
- здатність до «колективного мислення» розв'язування поставлених задач.
         На виховному заході я провела загальногрупове обговорення «Мікрофон». Мікфорофон дає змогу кожному висловити свою думку з приводу екологічної проблеми навколишнього середовища, а саме забруднення побутовими відходами. Ситуація обговорюється у вигляді сценки, говорити має той, у кого «символічний мікрофон»; висловлені думки не оцінюють і не коментують; під час виступу ніхто не має права перебивати, перепитувати.
         Переважну частину свого дослідження учні представляють у вигляді презентацій. На сьогодні презентація – ефективний спосіб залучення аудиторії до інформації. Презентація також є зручним  видом демонстрації досягнень, досліджень, інформування. У таку презентацію, крім тексту, можна вмонтувати картинки, фотографії, звукові, мультимедійні файли. У будь-якому випадку, це вигідна можливість подачі інформації наочно, об'ємно та «живо». У такий спосіб учні демонстрували свої результати роботи.
         Від сучасної людини довкілля вимагає не лише здобування знань і набуття вмінь і навичок, а й також правильного поєднання та застосування набутого життєвого досвіду. На уроці для цього існують інтерактивні методи навчання, а у позаурочний час і під час виховних заходів, коли учневі важко побачити кінцеву мету своєї діяльності, викладач має обирати форми й методи роботи, які б максимально активізували психічні процеси учнів, їхній життєвий досвід, практичні вміння і навички. За визначенням сучасних методистів і педагогів, найефективнішою формою позакласної виховної та урочної роботи є тренінг – заняття, на якому учень максимально розвивається, навчається, працює, здобуває результати, поєднуючи це з навичками саморегуляції та самоконтролю. Тренінг – це метод активного навчання, спрямований на розвиток знань, умінь і навичок. Тренінг екологічного напрямку використовують як метод створення умов для саморозкриття учасників і самостійного пошуку ними способів розв’язання певних проблем.

Немає коментарів:

Дописати коментар